Swedbank 31. oktobrī tiešsaistē rīkoja īpašu finanšu pratības iniciatīvu 2.–4. klašu skolēniem “Naudas diena”.

 

Budžets. Cik pamatīgs un svarīgs vārds! Atslēga uz labklājību, visa “var” un “nevar” simbols, gluži vai buramvārds. Visi to ir dzirdējuši. Daudzi to lieto. Bet cik daudzi prastu bez gatavošanās saprotami paskaidrot, kas tas īsti ir? Kā to veido? Kā to plāno? Un kāpēc tas ir vajadzīgs?

 

Skolu mācību programmās par finansēm iekļauta fragmentāra un nepietiekama informācija, ar kuru ir par maz, lai jaunieši pēc skolas prastu pārvaldīt savas finanses. Tāpēc, atsākoties skolas gaitām, arī Swedbank piedāvā atšķirt jaunu lappusi un mācību gadu iesākt ar jaunu finanšu pratības iniciatīvu, lai veicinātu skolēnu izpratni par naudas lietām kopīgas sabiedrības labklājības veicināšanai nākotnē.

 

Videolekciju formātā interaktīvā, vieglā un aizraujošā veidā stāstīja skolēniem par budžetu un ar to saistītiem jautājumiem, lai kopā iemācītos finanšu pratības pamatlietas – kā tikt pie ieņēmumiem, apsaimniekot savu kabatas naudu un veidot uzkrājumus, kā zināt, cik daudz naudas vajag pirkumiem un citiem izdevumiem. Dienas noslēgumā mums uzstājās “Bermudu divstūris”! Lai tās nebūtu tikai abstraktas zināšanas, pasākuma laikā skolēni kopā ar skolotājiem veidoja īstu klases ekskursijas budžetu. Trīs veiksmīgākās klases izlozes kārtībā saņems finansējumu “Naudas dienas” ietvaros izplānotās ekskursijas īstenošanai.

 

Lai veicas!

 

3.klašu skolotājas Daiga Ķestere, Kitija Baņukalne-Ozoliņa, Laila Abuhova, Inga Petruševska

0 Komentāri

Leave a Comment