Septembris 8. klašu skolēniem iesākas ar divu jaunu mācību priekšmetu, fizikas un ķīmijas, apgūšanu.

 

Jau pagājušajā mācību gadā mēs saskatījām būtiskas likumsakarības starp fizikas un ķīmijas pirmā temata sasniedzamajiem rezultātiem, tāpēc izmantojot Skola2030 mācību programmas paraugu, izveidojām savstarpēji saistītu pirmā temata plānu.

 

Visas mācību stundas bija savstarpēji saistītas un plūda vienmērīgi papildinot cita citu.

 

Bija mācību stundas tēmas, kuras iesākās fizikā, bet noslēdzās ķīmijā un otrādi. Piemēram, vielu fizikālās īpašības skolēni apguva fizikā, bet vielu fizikālās pārvērtības ķīmijā.

 

Šajā tematā tika izstrādāti trīs laboratorijas darbi, viens kopīgs (fizikā un ķīmijā) un divi atsevišķi, vairāk tendēti uz konkrētām zināšanām fizikā vai ķīmijā.

 

Šādā sadarbība starp skolotājiem ļauj vieglāk apzināties skolēnu zināšanas, vairāk paspēt izdarīt un iemācīties, strādāt ar vienotiem kritērijiem uzdevumu pierakstā un vērtēšanā, ieinteresēt skolēnus.

 

Skolēniem ir iespēja saskatīt starppriekšmetu saikni, parādību un pārvērtību likumsakarības, kā arī spēt integrēt, sintezēt, balansēt un pielāgot zināšanas no dažādām mācību disciplīnām, lai radītu pilnvērtīgāku priekšstatu, nekā tas būtu iespējams, izmantojot zināšanas, prasmes un pieejas no viena atsevišķa mācību priekšmeta.

 

Šāda pieredze ir laba iespēja dažādot mācību procesu, padarīt to interesantāku, izveidot jaunas tradīcijas, kā arī veicināt skolotāju savstarpēju sadarbību.

 

Skolotājas Aija Gavare un Inga Melngaile

0 Komentāri

Leave a Comment