Tuvojoties Mārtiņiem, skolēni tika iepazīstināti ar nozīmīgākajām Mārtiņdienas tradīcijām. Mācību stundās tika ietverti uzdevumi par Mārtiņiem – minētas mīklas, lasīti ticējumi, skandētas tautasdziesmas un izspēlētas Mārtiņdienas rotaļas un spēles. Noskaidrojām, ka Mārtiņi iezīmē rudens beigas un ziemas sākumu, ka visi darbi uz laukiem un dārzos ir apdarīti, raža novākta, laiks svinībām.

 

Ar dažādu uzdevumu palīdzību arī noskaidrojām, ka Mārtiņa zīme ir gailis, kas simbolizē gaismu un uguni.

 

Dizaina un tehnoloģiju stundās, pilnveidojot un nostiprinot savas apgūtās prasmes – griežot, burzot un lokot un modelējot, gatavojām Mārtiņdienas gaili.

 

Tāpat Mārtiņos liela nozīme ir maskošanās tradīcijām. Mārtiņos sākas ziemas masku gājieni – budēļi. Mārtiņbērni ierodas tērpušies dažādās maskās. Populārākās no tām ir lāča, dzērves, kazas, nāves, garās sievas, īsā vīra un čigānu maskas.

 

Lai ar īpašu svētku sajūtu piedalītos Mārtiņdienas pasākumā, arī skolēni ar aizrautību gatavoja savas maskas.

 

Un, protams, neiztikām bez svētku pīrādziņu baudīšanas un kopīgas dziesmas un rotaļas “Kas dimd, kas rīb…”

 

1.klašu skolotājas – Sandra, Gundega, Santa, Laila, Baiba

0 Komentāri

Leave a Comment