Lai stiprinātu patriotisko gaisotni skolā un mācību procesā, Novembra mēnesī sociāli pilsoniskās un kultūras un pašizpausmes metodiskās komisijas skolotāji organizēja dažādus tematiskus pasākumus, viktorīnas un tematiskās stundas.
- Vēsturē 5. – 9.klašu skolēni tika aicināti pārbaudīt savas zināšanas par Latviju ātrā kahoot! testā, kas pārbaudīja pamazināšanas par valsti. Rezultāti bija dažādi – daudziem radās liels prieks par savām zināšanām, bet citiem jauna informācija, kura noteikti ir jāiegaumē.
- Sadarbojoties vēstures, sociālo zinību un latviešu valodas skolotājiem tapa viktorīna “Baltijas Ceļš” 5. – 9.klasēm, atzīmējot šī vērienīgā un nozīmīgā notikuma neseno apaļo jubileju. Viktorīnā skolēni pierādīja savas teorētiskās zināšanas, savu prasmi lasīt tekstu un spēju izteikt savas domas. Katrā klasē tika apbalvoti pirmo trīs vietu ieguvēji ar augstāko punktu skaitu! Kopā tika apbalvoti ap 90 labāko rezultātu ieguvēju.
- Arī 4. klašu skolēni centās piedalīties Baltijas ceļa viktorīnā. Sociālo zinību un vēstures stundā 4.c un 4.d klases skolēni atbildēja uz viktorīnas jautājumiem, kuri mazliet atšķīrās no 5.-9.klašu viktorīnas jautājumiem.
c klasē labākie bija Gustavs Ļašs un Karlīna Priede, bet 4.d klasē- Adrija Galīte, Markuss Prūsis, Matīss Blumers, Diāna Serbulova, Gabriela Faltiņa. Paldies visiem, kas atbalstīja šo ideju un ieguva zināšanas par šo notikumu!
- Divas 5. klases arī veidoja savu vēstures vēstījumu, par Baltijas Ceļa notikumiem. Skolēni noskatījās video, kas veidots par godu Baltijas ceļa 30. jubilejai un katrs aprakstīja savu redzējumu par šo valstij svarīgo laiku. Skolēni dalījās ar savu vecāku vai vecvecāku pieredzi par Baltijas Ceļu un dalību tajā.
- Skolēni piedalījās vizuālās mākslas konkursā. 1.-3. klašu skolēni zīmēja “Manas ģimenes vērtības” un 4.-9. klašu skolēni varēja izvēlēties tēmas “Manas ģimenes vērtības” vai “Manas dzimtenes vērtības”. Konkursa ietvaros tika izvēlēti labākie zīmējumi un apbalvoti. Tēmas “Manas ģimenes vērtības” ietvaros tika pārrunātas vērtības, kuras skolēniem ir visbūtiskākās savās ģimenēs. Tēmas “Manas dzimtenes vērtības” skolēni iepazinās ar Latvijā nozīmīgām vietām un ar tām saistītiem cilvēkiem un notikumiem.
- Sportā 4. – 9.klašu skolēniem tika izveidota zinību viktorīna, kurā skolniekiem bija jāatpazīst Latvijā un Pasaulē slaveni sportisti. Izvērtējot rezultātus, secinām, ka bērni ļoti labi atpazīst Latvijas sportistus. Precīzāko atbilžu iesniedzēji tika apbalvoti ar veicināšanas balvām. Kopumā skatoties uz šo viktorīnu, bērni bija ieinteresēti un atsaucīgi.
– 3. klašu skolēni piedalījās sportiskajā “flash-mob” akcijā ‘Latvijas kontūra’, kur gan izmantojot tikai pašu sevi, gan palīg rīkus veidoja Latvijas kontūru.
- Mūzikā 4.-9. Klašu skolēni daudz klausījās un runāja par patriotiska rakstura mūziku un sajūtam, ko tā rada. Skolēni apzināja savus ģimenes locekļus un noskaidroja, kuras dziesmas viņos rada šo īpašo patriotisko sajūtu, tādējādi uzzinot ko jaunu arī par saviem tuvajiem.
klases skolēni iejutās koncertu producentu lomā un veidoja paši savu īpašo svētku koncertprogrammu. Visi 4.-9.klašu skolēni tika iepazīstināti ar īpašu skolas mūzikas skolotāju veidotu video koncertlekciju „Latvijas gadsimts”, kur bērniem bija iespēja ne tikai klausīties Latviešu nozīmīgu komponistu skaņdarbus četrbalsīga acapella izpildījumā, bet arī uzzināt jaunus un interesantus faktus par Latviešu nozīmīgiem komponistiem gadsimta griezumā- no Latviešu tautasdziesmas līdz pat mūsdienu komponistiem. Ieklausīties, sajust, būt klātesošiem un spēt formulēt savas emocijas bija galvenais šī muzikāli patriotiskā mēneša uzdevums, kuru veiksmīgi izdevās sasniegt.
Arī turpmāk tiek plānots turpināt šo patriotiskā mēneša tradīciju, dažādos priekšmetos liekot uzsvaru uz patriotisko audzināšanu, savas valsts pagātnes izzināšanu, tagadnes veidošanu un nākotnes plānošanu.
Kultūras, pašizpausmes un sociāli pilsoniskās jomas skolotāji