Ir aizvadīta pirmā darba nedēļa otrajā semestrī. Lai varētu kvalitatīvāk plānot ikdienas darbu, tika veikta atbalsta personāla aptaujas anketa par atbalsta nepieciešamību 1.-3.klašu skolēniem. Atbalsta personāls sazinājās ar skolēnu vecākiem, lai noskaidrotu, kāda saziņas forma skolēniem ir iespējama un kāda veida atbalstu skolēniem piedāvāt. No aptaujas rezultātiem ir redzams, ka 50% tiek piedāvāta video saziņa e-klasē un 50% elektroniska saziņa e-klases pastā. Pēc nepieciešamības atbalsta pedagogi sazvanās arī telefoniski. Lai netiktu traucētas mācību stundas, atbalsta personāls savas nodarbības un konsultācijas vada atbilstoši klašu stundu sarakstam un atbilstoši skolēnu grupām.
No visiem skolēniem, kuri skolā pirmajā semestrī mācību procesā saņēma atbalstu, otrajā semestrī attālinātajā mācību procesā 75% izmanto šo iespēju, bet 25% neizrādīja interesi. Atbalsta pedagogi arī turpmāk sazināsies ar klašu audzinātājām un pēc nepieciešamības sniegs atbalstu skolēniem. Speciālais pedagogs piedāvā savu atbalstu arī krievvalodīgajiem skolēniem, lai palīdzētu mācību vielas izpratnē un apguvē. Aicinu vecākus sazināties ar priekšmetu skolotājiem, ja ir radušās kādas neskaidrības, jautājumi, vai kāds darbiņš netiek iesūtīts laikus.
Atbalsta skolotāju pārdomas par aizvadīto mācību nedēļu no 25. līdz 29.janvārim:
1.klašu atbalsta skolotājas Aijas Munkevicas rezumē: “Attālināto mācību laikā pirmo klašu vecākiem tika piedāvāta iespēja, pēc vēlmes un vajadzības, sadarboties ar mani, kā atbalsta pedagogu, turpinot piedalīties lasītprasmes veicināšanas nodarbībās konsultācijās tiešsaistē, atbilstoši apgūstamajai tēmai latviešu valodā. Pirmajā nedēļā esmu sazinājusies un atbalsta piedāvājumu pieņēmuši 12 bērni. Nodarbības notiek e-klasē ar video saziņu. Sazinos ar klases audzinātājām un atsevišķiem vecākiem, neskaidrību gadījumos gan e-klasē, gan telefoniski. Individuāla nodarbība notika arī caur Whatss App. Katrā nodarbības reizē tiek sūtīts uzmundrinājuma sveicienus, īsi pārrunājam par interesantāko notikumu iepriekšējās dienās, mīļi atsveicināmies ar virtuālo apskāvienu un plaukstām.”
Atbalsta skolotājas Baibas Laizānes ieskats par atbalsta piedāvājuma izmantošanu mācību vielas apguvē: “No septiņiem skolēniem, kuriem tika piedāvāts atbalsts, atsaucās tikai četri skolēni un viņu vecāki. Ar vecākiem saziņa, neskaidrību gadījumā, notiek telefoniski sazvanoties, bet ar skolēniem darbs/atbalsts notiek caur e-klases video saziņu. Sākumā skolēniem bija neskaidrības, kā pieslēgties, bija dažādi tehniskie traucējumi, bet ar katru nākamo nodarbību, prasmes uzlabojās un visi veiksmīgi pieslēdzās video saziņai. Nodarbības laikā ar skolēniem tiek pārrunātas tēmas gan latviešu valodā, gan matemātikā, kuras šobrīd tiek mācītas. Tiek pārrunāts, vai viss ir saprotams, vai tiek galā ar patstāvīgo darbu izpildi, ja ir radusies kāda problēma, tad ar kopīgiem spēkiem to atrisinām. Tiek dots papildus uzdevums (vai tas ir rakstisks darbs, vai mutisks, tas ir atkarīgs no mācītās tēmas), lai labāk nostiprinātu zināšanas par jauno mācību tēmu, uzlabotu rakstītprasmi un lasītprasmi. Nodarbības ilgums ir 40 minūtes, viena mācību stunda, tas ir pietiekams laiks, lai skolēns varētu aktīvi darboties (atkārtot jauno mācību vielu, izpildīt patstāvīgo darbu) un nejustu pārāk lielu noslodzi.”
Logopēdes Elvas Ruskas informācija: “Salīdzinot ar iepriekšējām attālinātajām mācībām pavasarī, nu jau sajūta ir pilnīgi citāda, jo ir skaidrs, kā organizēt savu darbu. Pagājušās nedēļas sākumā skolēniem tika izsūtīti uzdevumi, kas jāveic katru dienu. Esmu sazinājusies ar vecākiem telefoniski un piedāvājusi palīdzību individuālo uzdevumu izpildē. Šajā nedēļā tiks piedāvātas tiešsaistes stundas, kurās sniegšu palīdzību, kam tā būs nepieciešama. Sadarbību ar vecākiem vērtēju kā pozitīvu, tie vecāki, kas atsaucās, pateicās par uzdevumiem, kā arī lūdza papildus materiālus, lai varētu individuāli veikt tos mājās.”
Logopēdes Noras Alksnes pārdomas: “Šīs attālinātais mācību process un tiešsaistes mācības man ir salīdzinošs jaunums, jo pavasara mācību laikā biju vēl dekrēta atvaļinājumā. Skolēniem piedāvāju iespēju darboties. Izveidoju tabulu ar nelieliem uzdevumiem katrai dienai, lai bērni var trenēt savas valodas prasmes. Sūtot šo uzdevumu lapu, piedāvāju arī papildus palīdzību skolas uzdevumu izpildē, saziņai norādot e-klasi vai telefonu. Šonedēļ piedāvāju arī tiešsaistes video nodarbības e-klasē.”
Speciālās pedagoģes Karīnas Polces informācija: “Janvāra beigās e-klases vēstulē tika informēti otro un trešo klašu atbalstāmo bērnu vecāki par iespēju bērnam strādāt tiešsaistes konsultācijās pēc mācību stundām (katrai klasei konkrēta diena un laiks). Arī atsevišķiem 4. klašu bērnu vecākiem tika nosūtīta šī informācija. Informatīvajā vēstulē vecākiem tika norādīts arī mans telefona numurs saziņai. Šādu informatīvu vēstuli saņēma arī atsevišķi 3. un 4.klašu skolēni. Konsultācijas notiek tiešsaistē ar google meet vai e-klases video starpniecību. Konsultācijās notiek atsevišķas tēmas skaidrojums, nostiprināšana, atkārtošana, tiek pārrunāti neskaidrie uzdevumi, vai jautājumi, kas radušies par attiecīgu tēmu. Konsultāciju tēma un tiešsaistes saite ir atrodama bērna dienasgrāmatā (2.kl.) vai arī skolēna e-klases pastā (3.,4.kl.) No 25.-29.janvārim aktīvi tiešsaistes konsultācijās strādāja 11.skolēni. Daži bērni mācību procesa neskaidro jautājumu risināšanai izmanto Whatss App lietotni.”
Skolas logopēdes Jolantas Romanovas ieskats: “Attālinātā mācību procesa laikā, bērniem ar latviešu valodas apguves grūtībām, tiek piedāvātas logopēda konsultācijas e -klases saziņas platformā, skolēni saņem atbalstu gan tekošās mācību vielas apguvē, gan esošo valodas traucējumu korekcijā. Nedēļas ietvaros piedāvāti arī papildus veicami darbiņi un vingrinājumi, kurus bērns ar vecākiem var veikt ikdienā, rotaļu veidā pilnveidojot latviešu valodas prasmes, piemēram, pirmdien – nosaukt vārdus ar noteiktu zilbju skaitu tajos, otrdien – veidot teikumus ar noteiktu vārdu skaitu, trešdien – atkārtot vārdu virknes, ceturtdien – orientēties telpā un plaknē u.c. Individuāli bērniem tiek piedāvāti arī papildus veicami darbiņi gan skaņu analīzes, gan lasīšanas un teksta izpratnes pilnveidošanai. Pēc iepriekšējās pieredzes par attālināto mācību procesu var secināt, ka liela daļa bērnu un vecāku labprāt iesaistās sadarbībā un veic piedāvātos uzdevumus.”
Skolas psihologs Gatis Upesleja par savu veikumu 5.-9.klašu posmā: “tiek sniegts psiholoģiskais atbalsts skolēniem un viņu vecākiem, konsultācijas. Aktuālākās grūtības – vientulība, vienaldzība, motivācijas trūkums, socializēšanās trūkums, attālinātas nesaskaņas klasesbiedru vidū. Tiek uzklausīti klašu audzinātāji par kopēju sadarbību, lai veicinātu atbalstu skolēniem. Dalība klases stundās, skolēniem tiek atgādināts, ka ir iespēja vērsties pēc psiholoģiskā atbalsta. 5.-9. klašu vecākiem tiek piedāvāta iespēja apmeklēt vebināru par tēmu “Pusaudzis ģimenē”.”
Izturību, veselību, pacietību, sapratni un pozitīvu sadarbību! Palīdzēsim mūsu bērniem un viens otram izturēt šo grūto un saspringto laiku!
Sagatavoja direktores vietniece Anita Līdaka