Sadarbībā ar “Latvijas skolas somas” projektu, šī gada 7.martā pie jauno vēsturnieku kluba viesojās restauratore Gundega Jēruma, lai iepazīstinātu jaunos vēstures entuziastus ar to, kas ir kultūras mantojums, kā to var sargāt un kā tieši to dara restauratori.

 

Nodarbības pirmajā daļā skolēni iepazinās ar jēdzienu ‘kultūras mantojums’ un iemācījās nošķirt materiālu, nemateriālu, kustamu, nekustamu un arī industriālu kultūras mantojumu. Skolēniem arī bija iespēja parādīt savas zināšanas atpazīstot dažādus kultūras mantojumus un runājot par to, kā tos ir iespējams sargāt, nonākot līdz restauratora profesijai un tās specifikai.

 

Nodarbības otrajā daļā, skolēniem tika dota iespēja aplūkot un iepazīt restauratora darbarīkus, to pielietojumu un arī iemēģināt dažu rīku izmantošanu. Skolēni varēja iemēģināt savu roku naglu vilkšanā no koka rāmjiem, mikroskopa izmantošanā, ultravioletās gaismas pielietošanā utt.

 

Skolēni nodarbībā piedalījās ar lielu interesi un atzinīgi novērtē iespēju iepazīt šo ar vēsturi saistīto profesiju.

 

Marta P., 6.d saka: “Man jauna informācija bija tas, kā labo bojājumus audeklā un rāmī. Taču visgrūtāk šķiet gleznot kopijas.” Līdzīgi Elizabete Z., 6.d, par grūtāko uzskatīja tieši gleznošanas procesu, bet visvairāk bija pārsteigta par to, ka gleznās izmanto īstu zeltu. Savukārt Valdemāru esot pārsteidzis tas, ka daudzi no restauratoru izmantotajiem instrumentiem ir seni – kā piemēram knaibles naglu izvilkšanai, dzelzs gludekļi kā atsvari u.c. Arī Madara B., 5.d, bija pārsteigta par seno instrumentu izmantošanu, bet par grūtāko uzskata mākslas darbu pases veidošanu. Tāpat domā arī Nikola S., 6.d.

 

Nodarbības ar nozares speciālistiem ir vēl viens veids, kā vēstures entuziasti var sākt plānot savu nākotnes profesiju saistībā ar savu interešu sfēru un noteikti raisa pārdomas.

 

Paldies par sadarbību pedagoģei – karjeras speciālistei Jolantai Grosbergai-Gernerei un nodarbības noorganizēšanu!

 

Vēstures skolotāja Sabīne Ozoliņa

0 Komentāri

Leave a Comment