No 6. līdz 10. oktobrim arī Jaunmārupes pamatskolā notika Karjeras nedēļa, kuru Latvijā jau trīspadsmito reizi organizē Valsts izglītības attīstības aģentūra (VIAA) sadarbībā ar Latvijas pašvaldībām un izglītības iestādēm. Šī gada nedēļas tēma – “Zaļā karjera Tavai nākotnei”. Skolēni gan satikās ar dažādu nozaru pārstāvjiem, gan paši pētīja das profesijas un mēģināja izprast – kāda ir šo profesiju “zaļā nākotne” un ko mēs katrs pats varam darīt, lai dzīvotu un strādātu atbildīgi.
Ko saka skolēni un skolotāji:
2.a klasē Hannas tētis prezentēja savu profesiju: Tiesu auto tehniskais eksperts.
2.c klase pavadīja izzinošu Karjeras nedēļu, jo pie bērniem ciemojās vecāki un iepazīstināja ar karjeras veidošanas iespējām un nepieciešamajām prasmēm. Noras mamma bērniem stāstīja par arhitekta profesiju un par to kā arhitekti plāno ēkas, kuras ir draudzīgas dabai un cilvēkam. Emīlijas mamma stāstīja par karjeras veidošanas iespējām televīzijā un radio. Bērni veidoja savu radio programmu un saprata kā strādā radio dīdžejs, un cik svarīgas ir ziņas, kuras nonāk pie klausītājiem.
1.e klase Karjeras nedēļas ietvaros gatavoja plakātu par tēmu- Kad izaugšu es kļūšu par….Bērni zīmēja un rakstīja par savām sapņu profesijām, kurās vēlas strādāt, tad kad izaugs lieli. Secinājām to, ka profesijas un karjeras izvēle nemaz nav tik vienkārša, kā arī tās attēlošana uz papīra var būt diezgan grūta. Mūs šodien priecēja arī 3 klases bērni, kuri savus hobijus vizuāli prezentēja ar apģērba palīdzību.
3.a klases skolēni karjeras nedēļas “Zaļā karjera Tavai nākotnei” ietvaros veidoja vizuālo materiālu “Kādas profesijas ir saistītas ar gaisu, ūdeni, zemi, palīdzību un atbalstu citiem”. Skolēni ar interesi un aizrautību strādāja grupās. Patika, ka vajadzēja domāt un sadarboties.
3.b klases skolēnus apciemoja Māras Zuteres tētis – Mārtiņš Zuteris, kurš strādā kā ģimenes ārsts un ārsts osteopāts. Viņš ieradās, lai pastāstītu bērniem par savu profesiju un dalītos pieredzē par ārsta ikdienu.
7.c klasē stunda sākās ar īsu ievadu par ilgtspējas jēdzienu un tā nozīmi mūsdienu pasaulē. Skolēni grupās apsprieda un pierakstīja zaļās profesijas, kuras viņi zina vai varētu būt nākotnē. Pēc tam katra grupa prezentēja savas idejas klasei. Praktiskajā daļā skolēni pildīja uzdevumu “Zaļā misija”, kur viņiem bija jāsaista konkrētas vides problēmas ar atbilstošām zaļajām profesijām. Skolēni saņēma situāciju kartītes (piemēram: pilsētā vajag samazināt atkritumus vai skolā grib ieviest enerģijas taupīšanu) un jāizdomā, kāda zaļā profesija varētu palīdzēt šo problēmu atrisināt.
Stundas noslēgumā notika kopīga refleksija par to, kā katrs var ikdienā rīkoties videi draudzīgāk. Rezultātā skolēni izprata ilgtspējas būtību, ieguva zināšanas par zaļajām profesijām un attīstīja sadarbības, domāšanas un prezentēšanas prasmes.
Visu vēl nepaspējām izdarīt, nākamajā stundā vēl turpināsim. Skolēni izpildīja testu par savām spējām un prasmēm (nakotnesdarbs.lv)