16. martā Jaunmārupes pamatskolas pirmsskolas pedagogu kolektīvs aicināja Pierīgas izglītības pedagogus uz semināru „Pasaku kastes atvēršanas svētki”. Semināra sākumā tā dalībnieki tika aicināti uz Pasaku kastes atvēršanu grupā „Mārītes”, kurā skolotāja Dace Tomsone demonstrēja darbu ar pašgatavoto mācību līdzekli ar šūtām lellītēm no filca auduma darbam ar pasakām. Nodarbībā bērni devās “ceļojumā”, iepazīstot latviešu tautas pasaku „Kukulītis”, pēc tam sarunājoties par redzēto.
Ar saviem pieredzes stāstiem darbā ar „Pasaku kastes” izmantošanu nodarbību organizēšanā dalījās pirmsskolas skolotājas. Pēc nodarbības viesi tika iepazīstināti ar pirmsskolas kolektīva izveidotajiem materiāliem „Pasaku kaste”. Pirmsskolas skolotāja Dace Tomsone stāstīja par pasaku nepieciešamību bērnu attīstībā, kā arī demonstrēja savu šūto pasaku kolekciju. Aiga Bērziņa un Kristīne Gonta dalījās savā pieredzē, stāstot par Pasaku kasti, kas veidota no grupā atrodamām rotaļlietām, kuras ieliktas kastē, stāstot pasaku „Lapsa un zaķis”. Gunta Segliņa iepazīstināja ar savu Pasaku kasti, kas palīdz iepazīt un apgūt V.Plūdoņa dzejoli „Zaķīšu pirtiņa”; materiāls sastāv no zaķīšiem, kas darināti no zeķēm. Ludmila Solosteja demonstrēja apgleznoto akmeņu Pasaku kasti A. Sakses pasakas stāstīšanai „Ķirsis”. Baiba Strēle un Mārīte Velikāne iepazīstināja ar savu Pasaku kasti latviešu tautas pasakas stāstīšanai „Lapsa un stārķis”, materiāls gatavots no papīra (origami, papīra plastikas un papīra pīšanas tehnikās). Zigna Staņko demonstrēja Vizmas Belševicas „No zilās debesu bļodas” pasakas stāstīšanai sagatavoto materiālu Pasaku kastei, tajā lielā tamborētā debesu bļoda papildināta ar no veidošanas materiāliem gatavotiem tēliem. Papildinot pasaku stāstīšanas materiālus, ar savu pieredzi Kadrēšanas metodē dalījās pirmsskolas skolotāja Indra Ģērķe; šī metode palīdz stāstīt prasmes apguvē. Ar savu izveidoto pasaku „Trīs sivēntiņi”, kas izveidota Active Inspire programmā un paredz iespēju darboties interaktīvi, dalījās Elza Šmitiņa, interesanto pasaku papildināja izsmeļoši interaktīvi uzdevumi. Skolotājas ne tikai demonstrēja savus izveidotos materiālus un dalījās pieredzē, bet rādīja arī nelielus video sižetus, kā bērni darbojas ar Pasaku kastēm un kādu prieku tās viņiem rada.
Materiāls „Pasaku kaste” paredz, ka pasaka tiek stāstīta, izmatojot īpašus sagatavotus elementus. Bērniem šāds mācību materiāls palīdz noturēt uzmanību, klausoties pasaku un ir kā noslēpums “Kas tad tiks no kastes celts ārā?”. Šādi sagatavots materiāls palīdz uztvert pasaku daudz vieglāk, kā arī ļauj bērniem darboties ar pasaku atkārtoti. Kaste atrodas grupā mērķim – pasakas stāstīšana, un materiāls netiek izmantots kā savādāk. Vienlaikus ieguvums, ka iestādē skolotājām ir bagātinājusies metodisko materiālu pieejamība un dažādība. Materiāls palīdz izmantot pasaku integrētai pirmsskolas programmas apguvei.
Pēc semināra viesi tika iepazīstināti ar pirmsskolas grupām, dalījās savā pieredzē darbā ar pasakām, kā arī atzinīgi novērtēja seminārā gūto pieredzi. Domāju, ka šīs dienas kopīgo ideju izteica kāda no dalībniecēm “Pasakas ir garīgā maize !”.
Dace Tomsone, Jaunmārupes pamatskolas pirmsskolas skolotāja
Materiāls „Pasaku kaste” paredz, ka pasaka tiek stāstīta, izmatojot īpašus sagatavotus elementus. Bērniem šāds mācību materiāls palīdz noturēt uzmanību, klausoties pasaku un ir kā noslēpums “Kas tad tiks no kastes celts ārā?”. Šādi sagatavots materiāls palīdz uztvert pasaku daudz vieglāk, kā arī ļauj bērniem darboties ar pasaku atkārtoti. Kaste atrodas grupā mērķim – pasakas stāstīšana, un materiāls netiek izmantots kā savādāk. Vienlaikus ieguvums, ka iestādē skolotājām ir bagātinājusies metodisko materiālu pieejamība un dažādība. Materiāls palīdz izmantot pasaku integrētai pirmsskolas programmas apguvei.
Pēc semināra viesi tika iepazīstināti ar pirmsskolas grupām, dalījās savā pieredzē darbā ar pasakām, kā arī atzinīgi novērtēja seminārā gūto pieredzi. Domāju, ka šīs dienas kopīgo ideju izteica kāda no dalībniecēm “Pasakas ir garīgā maize !”.
Dace Tomsone, Jaunmārupes pamatskolas pirmsskolas skolotāja