2019.gada 3.un 4.aprīlī 3.klases devās karjeras projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” pasākumā „Veru durvis uz profesijām dzīvnieku kopšanā”, kurā iepazināsar profesijām, kādas nepieciešamas dzīvnieku kopšanā Rīgas Zooloģiskajā dārzā; iepazina darbavietas, darba apstākļus, darba priekšmetus, ikdienu, uzzināja, kādas prasmes, izglītība un personības īpašības nepieciešamas, lai strādātu šajās profesijās. Tiešā kontaktā skolēni sarunājās ar gidu, biologu- kukaiņu pētnieku, dzīvnieku kopēju un biologu -rāpuļu pētnieku. Skolēni uzzināja, kur un cik ilgi  ir jāmācās, lai strādātu zooloģiskajā dārzā, kā arī secināja, lai pieteiktos darbā ir jādodas pie personāldaļas vadītāja. Skolēni spēlēja spēli “Uzzini zoodārzā strādājošās profesijas pārstāvjus”, iejutās pētnieku lomā un pēc dotā parauga meklēja dzīvnieku, kuram pieder āda, spalva, bruņas vai kāda cita no iedotajām daļām. Skolēni iepazina zooloģisko dārzu no darbinieku puses, saprata, ka darbinieki veic smagu, nopietnu un atbildīgu darbu, lai zooloģiskais dārzs varētu pastāvēt.

Skolēnu atziņas:

  • Es uzzināju, ka ir tāda profesija zoologs, kas ir interesanta. Zoodārzā ir ļoti daudz profesiju pārstāvji, un tur strādā pat celtnieki.
  • Zoodārzā darbinieki strādā bez brīvdienām, pat dzīvniekiem ir treneri un brīvprātīgie darbinieki palīdz ikdienā. Es vēlētos strādāt šādā profesijā, jo tas ir interesanti tuvāk iepazīt dzīvniekus.
  • Es uzzināju, ka gidam ir nepieciešams mācīties vairākas profesijas un jāmāk interesanti stāstīt. Es vēlētos kļūt par gidu.
  • Plēsīgos zvērus ir grūti kopt, tie ir jāapmāna, lai iztīrītu tiem būrus.
  • Darbs ar dzīvniekiem nav viegls, ir jābūt pacietīgam, uzmanīgam un stipram, jāmīl dzīvnieki, jāsaprotas ar tiem.
  • Dzīvnieku kopēji darbu sāk no rīta – pārbauda – vai visi dzīvnieki ir savās mājiņās, iztīra būrus, pabaro dzīvniekus. Tas ir ļoti interesants darbs.
  • Šī bija ļoti interesanta un vērtīga ekskursija. Arī turpmāk vēlētos, lai tiek organizēti šādi pasākumi.

Apkopoja Solvita Lauzēja pedagoģe karjeras konsultante un 3.b klases audzinātāja Sanita Ķepiņa