4c Tukuma 0222.martā 4.c klase devās projekta Nr.8.3.5.0/16/I/001 „Karjeras atbalsts izglītojamiem vispārējās un profesionālās izglītības iestādēs” pasākumā “Veru durvis uz profesijām šūšanas uzņēmumā”, uz Tukumu, uzņēmumu Lindrstom Prodem. Skolēni iepazinās ar dažādām profesijām šūšanas uzņēmumā, piemēram, šūšanas tehnologs, ražošanas tehniķis, tehnologs, tehnologa palīgs, pārdevējs konsultants, valdes priekšsēdētājs, grāmatvedis, lietvedis, elektriķis, izzināja šo profesiju darba pienākumus, ikdienu. Skolēniem stāstīja par amata veikšanai nepieciešamajām prasmēm, iemaņām, kādas nepieciešamas strādājot šūšanas uzņēmumā, un kā tās var ietekmēt darbu šādā profesijā, par svarīgākajiem darbu reglamentējošiem normatīvajiem aktiem, kas jāzina darba ņēmējam. Skolēniem bija iespēja apskatīt šūšanas uzņēmumu, izzināt aprīkojumu, kāds ir strādājot šādā uzņēmumā. Tika rādīts, kā audums jau no noliktavas automātiski nonāk uz piegriešanas cehu, tad ar Eton sistēmu tiek nogādāts pie operatoriem uz ražošanu. Tas viss notiek datorizēti, un tiek piesaistītas profesijas, kurās nepieciešamas arī datorprasmes.

Šūšanas uzņēmuma SIA “Lindstrom Prodem” aprakšuzņēmumāSIA “ZR Projekti” skolēni iepazinās ar profesijām – datorprogrammētājs, datormaketētājs, kurās uzzināja digitālo izšūšanu. Skolēni iepazinās ar lāzergriešanu un pašu izšūšanas procesu, kā arī skolēni uzzināja, kā datorprogrammētājs sagatavos programmas logo ražošanai. Skolēniem stāstīja, kā darba vide, aprīkojums, jaunākās tehnoloģijas ietekmē šo profesiju ikdienas darbu.

Skolēnu atziņas:

  • Es uzzināju, kā strādā tehniķis, pakotājs, šuvējs, piegriezēji, mehāniķis, direktors, vietnieks, dizaineris un šoferis. Tur kopā strādā apmēram 10 profesijas, vienā dienā viņi saražo aptuveni 1250 apģērbu. Es īsti negribētu strādāt šādās profesijās, jo man patīk strādāt pašai, nevis skatīties, kā to dara dators un man jau ir cits mērķis. Man šis uzņēmums patika, bija interesanti no sākuma iepazīt auduma noliktavas un tad līdz pat iesaiņošanai. Uzzināju, ka dators var izgudrot daudz jaunu.
  • Es labprāt strādātu šādā profesijā, jo man patīk visādi radošie darbi un man pašai patīk šūt.
  • Es iepazinu šādas profesijas: pakotājs, šuvējs, elektriķis, šoferis. Uzzināju, ka elektriķis ir ļoti svarīgs. Šis uzņēmums bija liels un tur bija skaļi, tāpēc es negribētu tādā uzņēmumā strādāt.
  • Man patika šī ekskursija, jo es uzzināju jaunas lietas par šūšanu, interesanti bija tas, ka šuvēju rindā ir 8 cilvēki un galvenais cilvēks. Es negribētu strādāt šādā profesijā, jo tur ir jābūt ļoti precīzam.
  • Šujot apģērbus ir jābūt saprotošam un jāzina, kā šūt apģērbus. Es šādā profesijā negribētu strādāt, jo tur vajag pacietību, bet man tās nav.
  • Es noteikti gribētu strādāt šādā profesijā, jo tur ir daudz interesantu un jautru mašīnu. Man šī ekskursija patika, jo es neesmu nekad bijis ražotnēs un es iepazinos ar jaunām un ātrām mašīnām. Es uzzināju, ka šajā profesijā daudz arī šuvējam jāzina no tehnoloģijām.
  • Es ļoti gribētu šādā uzņēmumā strādāt par šuvēju, jo tur ir ļoti jauka darba vieta.
  • Šūšanas uzņēmumā nedrīkst kļūdīties, tas ir atbildīgs darbs, jo ja kaut ko sajauc, tad nojūk visiem darba kārtība. Es negribētu strādāt šādā profesijā, jo man nepatīk šūt un uzņemties lielu atbildību.
  • Pasākumā es iepazinu šuvēju, pogu operatoru, mehāniķi, piegriezēju, pakotāju, krāvējus un piegādātāju. Es uzzināju par pogu operatoru to, ka viņam drēbes ir jānoliek zem lāzera un atzīmētajās vietās aparāts ieliek pogu. Man pasākums ļoti patika un bija interesanti, visvairāk mani piesaistīja pakaramie, kuri pa gaisu pārvadāja bikses.
  • Es uzzināju, ka nav ar vienu adatu jāšuj apģērbs un ka ir daudz profesijas nepieciešamas, lai izgatavotu drēbes. Es negribētu strādāt šādā profesijā, jo tur viss ļoti ātri kustās un precīzi jādara un cilvēki ir saspiesti pie darbgaldiem.

Solvita Lauzēja, pedagoģe – karjeras konsultante