Mūsdienās pasaulē arvien vairāk kļūst aktuāls jautājums par globāla mēroga problēmām. Tāpēc īpašs uzsvars mūsdienu zinātnes attīstībā ir likts uz starpnozaru pētījumiem, starptautisku sadarbību, inovatīviem risinājumiem. Bieži tiek diskutēts par to, ka nav paredzams, kādas profesijas eksistēs nākotnē, ņemot vērā mūsdienu zinātnes straujo attīstību. Norises dabā ir savstarpēji saistītas, un ne vienmēr ir iespējams nošķirt, kur beidzas vienas zinātnes nozares kompetence un sākas citas. Tāpēc īpaši svarīgi mācību procesā parādīt skolēniem starpdisciplināru pieeju dabas zinātņu apguvē.

 

  1. gada septembrī Jaunmārupes pamatskolā sāka darboties jauns interešu izglītības pulciņš, kurš sevī apvieno četrus mācību priekšmetus – ķīmiju, bioloģiju, ģeogrāfiju un fiziku – Zaļais eksperiments.

 

Pulciņa mērķis ir

  • Veidot izpratni par dabas zinātņu savstarpējo saistību.
  • Pilnveidot skolēnu prasmes plānot un izpildīt zinātnisku pētījumu.
  • Veidot kompleksas un padziļinātas zināšanas par dabas procesu likumsakarībām un cikliskumu.

 

Katru mēnesi pulciņā tika izvirzīta kopīga tēma, kuru apskatīja no dažādu dabaszinātņu mācību priekšmetu redzesloka.

Septembris – Pētījuma plānošana

Oktobris – Hidrosfēra

Novembris – Atmosfēra

Decembris tika noslēgts ar neparastām radošajām darbnīcām, kurās skolēni veica eksperimentus, minēja mīklas, iemēģināja ķīmijas izlaušanās spēli u.c. interesantas aktivitātes.

 

Skolēni atzīst, ka šādi strādāt viņiem ļoti patīk, jo katrs skolotājs ir savādāks un katras nedēļas uzdevumi ir veidoti savādāk. Uzdevumi un to pieeja neatkārtojas.

Skolotājiem ir iespēja vairāk sadarboties savā starpā un sagatavot skolēnus dažādiem konkursiem un olimpiādēm.

 

Ķīmijas skolotāja Inga Melngaile

Fizikas skolotāja Aija Gavare

Ģeogrāfijas skolotāja Sarmīte Norenberga

Bioloģijas skolotāja Rūta Rozenfelde

0 Komentāri

Leave a Comment