Šī gada marts mums visiem ir nācis ne tikai ar ikgada pavasari, sauli un gājputniem, bet arī ar jaunumiem, kuri šobrīd nosaka mūsu ikdienu, dzīves ritmu gan sabiedrības, gan ģimeniskā mērogā. Protams, tas ir posms, kuram nebijām un līdz galam vēl neesam gatavi. Ir strauji jāmaina ierastās lietas. Jāpielāgo darbs. Jākļūst vēl elastīgākiem, vēl izdomas bagātākiem un galvenais – jākļūst saprotošākiem, jo ir tik daudz dažādi viedokļi katram no mums.

 

Arī skolas, pedagogi un bērni ir “iemesti” šajā ritenī tā teikt – bet atkāpes. Gan lielie, gan mazie – mēs esam katrs ar savu tempu un uztveri. Bet mūs noteikti vieno viena kopīga doma: to, ko šobrīd darām, mēs darām no sirds, ar vistīrākajiem nodomiem – lai tas izdodas!

 

Neviens mums neiedeva gatavu scenāriju. Un labi taču, ka tā! Jo tik dažādas mācīšanas metodes, daudzās interaktīvās platformas, vēlme sniegt un saņemt informāciju precīzāk, ātrāk un vieglāk, šo laiku padara par lielisku iespēju izpētīt, saprast, izmēģināt, kas “strādā” un ko vajadzētu mainīt gan no pedagogu, gan skolēnu puses. Protams, mums nav viegli! Protams, ka esam neziņā, vai nepieļaujam kļūdas. Bet šobrīd šķiet mēs visi mācāmies – skolotāji, bērni, viņu vecāki. Un gribu ticēt, ka mācāmies viens no otra un mācam viens otru, lai kļūdas nav jāpieļauj divreiz un lai tas, kas ir efektīvs, tiek izmantots! Tikai sākumā ir grūti sākt staigāt. Nedaudz laika, prakses un mēs skriesim savam laikmetam pa priekšu! Jau šobrīd izskan viedokļi, ka no šī mūsu dzīves perioda, mēs varēsim ko labu iegūt savai nākotnei. Metodes, mācību modeļus, efektīvāku metodiku, individuālām spējām atbilstošāku pieeju… Noteikti tā arī būs! Un šo visu mums ir lieliska iespēja veidot pašiem! Mācoties un attīstoties kopā! Veidojot kopā!

 

Prieks ir dzirdēt daudzus pozitīvus viedokļus gan no bērniem, viņu vecākiem, gan no skolotājiem. Un noteikti tādu ir vairāk, kā šeit ir publicēts!

 

Jolanta Grosberga-Gernere

“Es esmu 5.klases skolnieks. Man attālinātā mācīšanās šķiet diezgan interesanta. Bet man nepatīk ļoti ilgi palikt pie viena mācību priekšmeta. Dažreiz sanāk pa starpai arī atpūsties, jo nav noteikti laiki, kad jāsāk un kad jābeidz stunda Jāapgūst arī daudz jaunas prasmes darbā ar datoru.”

Mārcis, 5.c klase


 

“Man nepatīk attālinātā mācīšanās, jo mums ir tik mīļa skolotāja un gribas viņu satikt katru dienu. Ar uzdevumu pildīšanu veicas labi, jo labi, ka ir mamma, kas palīdz, ja kaut ko nesaprotu. Ļoti patīk tas, ka var izmantot planšeti uzdevumu risināšanā. Gribu ātrāk atpakaļ uz skolu!”

Dārta, 1.b klase


 

“Man patīk, ka nav jāiet uz dārziņu, jo tad var spēlēties ar māsu, spēlēties ar lellēm un zīmēt ārā ar krītiņiem. Patīk palīdzēt mammai darīt darbiņus un iet pastaigāties.”

Dita, “Dzirkstelītes”, gandrīz 4 gadi


 

“Mīļo Skolotāj!

Man ļoti patika šī nedēļa. No 10 lieku 10. Viegli bija izsekot kas jādara eklasē, kādi m.d.jāpilda. Daudz izdevās iet laukā- skaists laiks, vingrojām, dejojām, pastaigājāmies pa mežu sējām un stādījām. Patika dabaszinību mājas darbs. Vēl bija tautas dejās uzdevums nodejot deju un nofilmēt, tas bija foršs. Dejoju ārā dabā.

Gribētu vairāk pildāmās darba lapas. No daudzām skolotājām saņēmu mīļas vestules. Patika. Vēl patika jūtūbā mākslas skolotājas iefilmētais video ar m.d.

Jaukas brīvdienas vēlot, Justīne”

JustīneVītola, 2.a klase


 

“Pozitīvais – darbus var pabeigt ātrāk, kad vēlas, pašam ir dota sava laika izjūta. Var redzēt ieplānoto mācīšanās sarakstu visai nedēļai, tas ir: var uz priekšu pildīt, kā arī nav jātērē visas 40 min. vienai mācību stundai kā parasti un var no vienas mācību stundas pārslēgties uz otru.

Negatīvais – patstāvīgi dotā laika izjūta ļauj cilvēkam palikt slinkākam un tas var pagarināt darba izpildes procesu.

Es nākamajā nedēļā plānoju darīt visu kā šonedēļ, tas ir: izpildīt nedēļas darbus ātrāk, lai katru dienu nav lielas slodzes un ir vairāk brīvā laika. Vienīgais, ko es centīšos nemainīt – gulēšanas režīmu. Parastajā mācību laikā man tas bija balansēts, tagad ir nedaudz savādāk… Es centīšos turpināt celties agri, jo no rītiem var vairāk paspēt izdarīt darbus.” Monta Grosberga, 8.a klase


 

6.a klases bērnu un vecāku viedokļi


 

“Tātad par šonedēļu…

Galīgi kaut kas cits kā skola. Man patika tā uz robežas, jo nav īsti motivācijas mācīties tā pat kā skolā. Nav robežu. Nav tā sajūta kas skolā- ka IR jāmācās. Tas ir ļoti nepierasti. Mājās arī vienam pašam grūtāk saprast, izņemot ja tev vecāki palīdz, bet manai mammai man īsti tik daudz laika nav palīdzēt, jo jāstrādā par 3 dažādām skolotājām un arī par bērnudārza auklīti. Manai mammai šis process īsti nepatīk. Bet nu ne vienmēr viss notiek pa prātam.

Kā visām situācijām, arī šajai ir savi plusi un mīnusi, un tā kā mums šoreiz nav izveles, būs vien šādi jaiztiek. Ceru, ka mācības turpināsies veiksmīgi, jo šī nedēļa nebija tā pati labākā.

Ceru arī, ka šī pieredze mums kaut ko dos.”

Hanna, 6.a klase


 

3.a klases vecāku viedoklis par attālināto mācīšanos


 

9.a klases skolēnu viedoklis

 


 

 

“Labdien, skolotāj!

Pirmā mācību nedēļa attālināti ir aizvadīta, Megija ar apzinīguma sajūtu visu uzdoto centās izpildīt, bija arī nepieciešama vecāku palīdzība nedaudz. Jāatzīst, ka darba apjoms bija liels, salīdzinot ar Mārupes Valsts Ģimnāziju, kur uzdoto uzdevumu daudzums bija apmēram uz pusi mazāks (iet runa par 9.klases vielu). Lai mums visiem izturība!”

Inga Akmentiņa


 

“Labdien,

Kopumā nedēļa pagāja intensīvi, manuprāt, pārāk daudz tiek uzdots. Lūgtu pārskatīt uzdoto apjomu, jo mācamies no 9:00-21:00 un ir dienas, kad visu nepaspēj izdarīt.

Bija interneta savienojuma problēmas, e-klasei brīžiem nebija iespējams pieslēgties, soma negāja, matemātikā un dabaszinībās redzējām attēlus, bet ne uzdevumus. Dabaszinības bija jāpilda 2x, jo 1x reizē neaizgāja rezultāts.

Uzskatu, ka atzīmes šajā laikā nebūtu jāliek, tikai iesk. vai neieskaitīts un mācību process jāpagarina. Jāmācās vasarā vismaz tādi priekšmeti kā matemātika, latviešu val., kur vecāki apgūt vielu nevienmēr var palīdzēt.

Slodze un stress ir ļoti liels gan bērniem, gan pedagogiem.”

Anna Taube


 

3.c klases vecāku viedoklis par attālināto mācīšanos


 

“Mums gāja “jautri” pirmās divas dienas. Bērns nesaprata, ko no viņa grib, es nesapratu, kā viņam to ieskaidrot 🤪
Tagad ir pavisam cita bilde. Es pat varu pievērsties saviem darbiem “skolas” laikā😎
Izprintējam lielo plānu, līdz ar to tas vairs nebija katru dienu jāmeklē. No rīta bērnam uz lapas pārrakstu visu.Markuss pats tiek ar visu galā. Ja rakstīts “pārrunāt”, tad viņš nāk un pārrunājam, ja ko nesaprot, izrunājam. Markuss ir sapratis, ka tagad skola ir šāda. Man viņam ir jāatgādina, lai pilda visu rūpīgi un cenšās tāpat kā skolā.
Varētu teikt, ka mums sokās pat ļoti labi. Dziļa ieelpa-izelpa man, uzslava un motivēšana bērnam, un viss ir galā 💪🏆 Es piesakos uz 1.klases beidzējas atestātu 😅🤭”

Markusa Renča vecāki, 1.d klase


 

“Labvakar!

Kopumā mācību process noritēja veiksmīgi. Emīlija tika galā ar uzdotajiem darbiem, lai gan grūtības sagādāja tehniskās problēmas pildot testus, kas radīja satraukumu un pārdzīvojumus. Šajos brīžos viņa nebija pietiekami drosmīga, lai lūgtu palīdzību skolotājai vai vismaz informētu skolotāju, ka tests nosūtījies bez vairāku jautājumu atspoguļošanas.

Varbūt būtu iespēja dienas uzdevumus plānot, nevadoties pēc stundu saraksta. Tas ļautu mērķtiecīgāk koncentrēties uz konkrētā priekšmeta tēmu un apgūt to padziļinātāk.

 

Dažas idejas no manu ārzemju kolēģu šā brīža pieredzes (Igaunijas, Polijas, Lietuvas):

  • Reizi dienā kaut viens priekšmets notiek online apmācībā, kur visas klases skolēni un skolotāja “saslēdzas” vienotā zvanā. Šis ļoti palīdzējis vienoti uzsākt dienu, jo visi cēlušies un posušies uz zvanu līdzvērtīgi kā uz skolu.
  • Mājasdarbi uzdoti kā pētnieciskie darbi, kas veicami grupās. Līdz ar to veicinot klasesbiedru kopīgu sazvanīšanos un darbošanos.
  • Reiz nedēļā klases skolotājam ir individuāls zvans ar katru skolēnu uz ~30 min, lai izprastu kas ir apgūts un kāda palīdzība nepieciešama.

Paldies, Inguna, par vecāku informēšanu un saziņu ar mums vecākiem.”

Vita (Emīlijas mamma), 6.a klase

“Laiks koronavīrusa zīmē – cik neticami ātri mūsu ierasto dzīvi, ikdienas paradumus, darba dzīvi, pienākumus ir mainījusi notikumu lavīna – 13.marts – piektdiena: pirmsskolā 26 bērni, pēcpusdienā pārorganizējam darbu dežūrgrupā; 16.marts – pirmdiena: pirmsskolā 13 bērni, pēc pusdienām – 6, steidzama saziņa ar visu bērnu vecākiem par mūsu dara specifiku valstī izsludinātās ārkārtas situācijas apstākļos, kad plašsaziņas līdzekļos izskan aicinājums “Palikt mājās!”

19.marts – ceturtdiena: skolēnu brīvlaika nedēļa atnāk ar ziņu, ka attālināta mācību procesa norise no nākamās nedēļas jāorganizē arī pirmsskolā. Ātrā elektroniskā saziņa ar skolotājiem, liecināja, ka “karstā” ziņa tiek uztverta ar izpratni – būs jāmeklē iespējas darboties pirmsskolai neierastā – attālinātās mācīšanās formā, pilnveidojot gan savas sadarbības prasmes, gan komunikāciju ar vecākiem, gan digitālo prasmju izmantošanu!

Aizvadīta otrā attālinātā darba nedēļa, pirmā nedēļa, ar sākotnēji valdošo neziņu par mācību procesa organizēšanu rimusi, bērnu vecāki pretimnākoši un atbalstoši, skolotāju attālinātā savstarpējā sadarbība notiek, viens otru uzmundrinām, bet skaļi nepateikta paliek LIELĀ NEZIŅA UN JAUTĀJUMS – Cik vēl ilgi? Kad tas viss beigsies? Kā būs pēc tam?”

Sandra Belcāne, JMPS direktores vietniece pirmsskolā


 

“Pirmsskolas grupiņā “Mārītes” šajā posmā mēģinājām saprast, kā pirmsskolā var darboties attālināti. Tika izveidota Watsap grupa, ar kuras palīdzību notika fantastiska ideju, domu un pozitīva noskaņojuma apmaiņa, kā var pavadīt šo atšķirtības laiku! Paldies vecākiem, kas piedāvā bērniem iespēju izzināt pasauli, darboties jaukās izzinošās aktivitātēs un veikt fantastiskas un jautras sportiskās aktivitātes!”

Dace Tomsone


 

“Saulītes” mācās attālināti. Foto:


 

“Pienenīšu grupā pirmā attālinātās mācīšanās nedēļā ir pagājusi. Arī mums, kā skolotājām šī bija jauna pieredze, bet kopā mēs varam visu. Ieskatam dažas fotogrāfijas, kā mums veicās. Vecāku atbalst un bērnu prieks, lielākā balva, mums skolotājām.” FOTO


 

“Zīļuki grupa arī mācās attālināti! Bērni cītīgi un ar lielu atbildību pilda audzinātāju uzdotos uzdevumus!”

“Vēlētos padalīties par savu un savas audzināmās klases atgriezenisko saiti.

Šodien ar saviem audzināmajiem satikāmies zoom platformā, aprunājāmies par pirmām četrām dienām. Daudziem pirmdiena sagādāja grūtības, jo bija daudz neskaidrību gan no skolēnu, gan no vecāku puses, bet tagad uz nedēļas nogali, visiem it kā jau aizgāja mazāk vai vairāk ok. Mēģināju individuāli ar katru no viņiem aprunāties, viss bija diezgan pozitīvi! Un galvenais, ka, protams, visi veseli!

Manas audzināmās klases vecāki rakstīja labas ziņas, cik viss bija pārdomāts no skolotāju puses, tomēr dažos priekšmetos bija pārāk daudz! Bērni pārāk daudz laika pavadīja mācībās! Vajadzēja sazināties ar dažiem vecākiem personīgi.

Pašai nedēļas laikā biju saņēmusi daudz e-pasta vēstuļu ar neskaidrībām gan no skolēnu, gan no vecāku puses. Bet it kā viss kārtībā. Bērni cītigi strādāja, pildīja un sūtīja atskaites par izpildīto.

Manuprāt, es personīgi taisos pārskatīt nākamās nedēļas plānu un varbūt mēģināšu kaut ko izņemt ārā, vai dod papildus laiku, jo dzirdēju, ka bērni esot vairāk pārslogoti nekā parasti. Runājot par savu lielāko bērnu, viņai gan nācās sēdēt ļotu ilgi katru dienu, noteikti līdz 18-19. Mēģināja tikt galā ar visu pati, īsit nezinu kā sanāca. Viegli gan nebija (bet protams, valodas barjera).

Izturību un veselību visiem!”

Inna Sejere, 4.b klases audzinātāja un angļu valodas skolotāja


 

“Pirmajā nedēļā ir sajūta, ka mēs jau tagad  skolas reformu  realizēsim šī mēneša laikā un pie tam visās klasēs uzreiz.”

Indra Stanke, mājturības un tehnoloģiju skolotāja


 

“Par šo nedēļu!

Nedēļas sākumā liela enerģija, regulāra iesūtīto darbu labošana, komentāru, ieteikumu rakstīšana. Un arī komentāru saņemšana no vecāku puses, kā jau visās skolās, par to cik daudz un sarežģīti visu atrast. Taču saņēmu arī pozitīvus vārdus un uzmundrinājumus, kas liek smaidīt.

Nedēļa noslēdzās ar lielu sevis izsmēlumu – vairāk laika jāpavada pie veicamajiem darbiem mācību priekšmetos. Un saproti, ka vēl brīvdienās būs jāpastrādā. Taču situācija ir tāda kā ir. Priecājos, ka ir iespēja strādāt, kaut arī attālināti.

Skolēniem, kuriem nepieciešama lielāka uzmanība skolā no skolotāja uzdevumu izpildē, to vecāki izjuta – vecāki gan izteica pretenzijas par veicamajiem darbiem, gan arī jutu, ka ir vecāki, kuri cītīgi strādāja nesakot neko.

Skolēniem patika interesantie uzdevumi no priekšmetu skolotājām.”

Sandra Velpa, 2.a klases audzinātāja un sākumskolas skolotāja


 

“5.b klases bērni bija priecīgi redzēt viens otra sejiņas pēc pavasara brīvlaika mazajā tiešsaistes audzināšanas stundā😊Šonedēļ mums viss bija pa jaunam👉nākošnedēļ noteikti ies raitāk!”

Daina Mediņa, 5.b klases audzinātāja un angļu valodas skolotāja


 

 

“Man jau liekas, ka tā ir jauna pieredze, kura mums noderēs arī pēc tam, kad viss šis būs beidzies. Skolēni būs iemācījušies strādāt attālināti un varēs mācīties ceļojumu laikā, slimības laikā utt.” Inga Melngaile,

5.e klases audzinātāja, matemātika un ķīmijas skolotāja


 

“Jau nedēļu skolēniem ir notikusi attālinātā apmācība. Tiek ieguldīts milzīgs darbs gan no pedagogu, gan skolēnu,  gan arī no vecāku puses. It īpaši nozīmīgs ir vecāku atbalsts jaunāko klašu skolēniem. Gribētu uzsvērt, ka jaunāko klašu skolēniem svarīgi izmantot brīvi pieejamus un zināmus  mācību resursus – mācību grāmatas, darba burtnīcas, bet  tiešsaites vebināri internetā, lai paliek vecāko klašu skolēniem, jo viņi patstāvīgi spēj ar to tikt galā.  Klašu audzinātājas, priekšmetu skolotājas ir nepārtrauktā saziņā ar vecākiem, skolēniem un cenšas sniegt skaidrojumus, atbalstu jebkurā situācijā. Mums visiem jāsaprot viens – ir jābūt elastīgiem! Ja skolēniem neizdodas izpildīt mājas darbu  noteiktajā laikā, tad skolēns tos izpilda, kad ir iespēja, un pedagogi pieņem mājas darbus nepārtraukti. Līdz šim nevienam skolēnam nav ielikts nesekmīgs vērtējums vai neattaisnots kavējums. Kad varam, tad darām!

Šajā krīzes situācijā ir ļoti nozīmīgi saglabāt vēsu prātu, nebūt kategoriskiem, būt atvērtiem sadarbībai  un mums visiem izdosies pārvarēt šo krīzi! Saudzējiet sevi un savus līdzcilvēkus!”

Anita Līdaka, JMPS direktores vietniece sākumskolas posmā


“Manas atziņas – vispirms esmu sailgojusies pēc bērniem realitātē, bet vispār runājot par mācību procesu, tad darba ir vairāk nekā strādājot ikdienā, jo katrs rakstu darbs ir jāpārskata un atgriezeniskā saite jānosūta, darbiņi ienāk visas dienas garumā.”

Inga Petruševska, 3.a klases audzinātāja un sākumskolas skolotāja